‘Den Fede Faste’ guider dig igennem det seneste nye inden for vægttab og sund livsstil, som er blanding mellem de populære faste-kure og udrensnings-/detox-kure.

Den fede fasteDen Fede Faste tager udgangspunkt i en kur, hvor du kan forvente et boost af din generelle sundhedstilstand. Man skal lige være opmærksom på, at der ikke er nogen naturvidenskabelig dokumentation for, at kuren er sund, men de råd, der gives, er glimrende til inspiration. Og hvis man gerne vil have nogle faste strukturer i sin dagligdag, er bogen rigtig god at følge. Desuden er forfatteren Martin Bonde indehaver af Kropsinstituttet og er uddannet Body-sds-terapeut samt kostvejleder, så man må gå ud fra, at der er en stor portion viden bag bogen.

Med udgangspunkt i bogens ideer og madplaner, sender man sin krop på ferie i 3, 7, 14 eller 24 dage, alt efter hvad man selv føler, man har behov for og mod på. Man kan spise alt, hvad man kan, fra en velsmagende bøf til en vitaminrig vegetarbuffet. Opskrifterne til den letfordøjelige mad finder du bagerst i bogen med ideer til både morgenmad, frokost og aftensmad.

Din krop vil efter forfatterens mening sige “tak for turen” ved at rense din hud, lever, nyrer, lunger og tarmsystem. Resultatet vil i følge forfatteren og brugere af kuren være, at du føler dig let og fyldt med energi. Din hud og dine øjne stråler, dine skavanker svinder bort og du har sikkert også tabt nogle kilo. Den fede faste kan bruges én gang, flere gange om året eller hvor tit du selv føler, der er
behov for. Bogens opskrifter virker både enkle og nemme at gå til – og du behøver ikke at fare rundt i 10 forskellige specialbutikker for at indfange ingredienserne!

Konklusion
Om faste er noget for løbere kan bedst afgøres ved at se på dine egne behov – og har du behov for at tabe dig, kan den være en udmærket metode. Du skal nok ikke forvente at præstere dit bedste i den periode, men til gengæld får din krop en udrensning. Bogen er inspirerende og overskuelig at læse med lækre opskrifter, men den drukner dog desværre lidt i mængden af lignende bøger og mangler lige det “personlige touch” for at skabe sin egen nye revolutionerende kosttrend.

Bedømmelse: ★★★☆☆☆

Titel: Den Fede Faste – din smutvej til sundhed
Forfattere: Martin Bonde Mogensen i samarbejde med journalist Jakob Rubin